Nu har det hänt igen...

Satt precis och läste webtidningen... Ännu en gång kan man läsa om misshandlar, väldtäkter, ja ni fattar. Varför är det alltid såhär? Vad får en människa att stå och sparka på en annan person och hur kan ett gäng killar få för sig att bara våldta en tjej? Jag menar hur går en sån diskussion till? Intalar de sig att det är tjejens fel som har en kort kjol, så egentligen gör de ju bara det hon har varit ute efter hela kvällen? NEJ!!!!! Det finns ingen tjej som vill det, oavsett hur hon går klädd, vad hon har för kroppspråk osv. Kan ni bara fatta det?! Varför ska det vara så svårt? Jag menar det finns tillräckligt mycket elände ändå genom naturkatastrofer, bränder, terrorism med mera med mera? Varför måste "den lilla människan" ställa till med  så mycket skit? Varför ska inte vi tjejer våga gå själva hem på kvällen? Ja det här blev ju en jävla uppladdning för kvällens fest! Men jag blir bara såååå arg!!! VAD KAN MAN GÖRA ÅT DET?

Kommentarer
Postat av: AnnaK

Finns ett citat från någon klok människa: "Det är inte de onda människornas ondska som skrämmer mig, utan de goda människornas tystnad".

Frågar mig själv samma fråga ibland; vad gör man som vanlig, liten människa? Ska kanske skolan införa mer etik och moral kanske? Och fram för mer civilkurage bland gemene man!

Hoppas du ändå får en trevlig kväll!

2009-07-25 @ 19:52:54
URL: http://annakmaria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0